Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.
Nämä evästeet ovat välttämättömiä, jotta verkkosivumme toimisi oikein, esimerkiksi suojaustoiminnot tai evästeiden suostumusasetukset.
Mieltymysevästeiden avulla sivusto tallentaa tietoja, jotka muuttavat sivuston käyttäytymistä ja ulkonäköä, kuten kielivalintoja tai käyttäjän sijainteja.
Parantaaksemme verkkosivuamme keräämme nimettömästi tietoja tilastollisiin ja analyyttisiin tarkoituksiin. Näiden evästeiden avulla voimme esimerkiksi seurata verkkosivumme tiettyjen sivujen käyntien määrää tai kestoa, mikä auttaa meitä optimoimaan käyttäjäkokemusta.
Nämä evästeet auttavat meitä mittaamaan ja optimoimaan markkinointitoimiamme.
Hienompi arkipukeutuminen eli miehellä siistit housut ja pikkutakki riittävät pitkälle, mutta kun Iso tapaus tulee kohdalle, sen pitää näkyä myös miehen yllä. Suosittu vaihtoehto on vuokrata asu tärkeää tilaisuutta varten.
Miesten pukuhuone on erikoisliike, josta Hyvinkään miehet vuokraavat ja ostavat arvovaatteet juhliinsa – pikkupojista pyöreiden vuosikymmenten juhlijoihin saakka. Liikkeen omistaja ja useimmiten ainoa työntekijä Susanna Leimu tuntee miehet ja tilanteet.
– Miehet ovat ihania asiakkaita! He tietävät tarpeensa ja arvostavat palvelua. Äidil-läni on morsiuspukuliike, ja hän on kokenut asiakkaiden kanssa paljon haastavampia tilanteita kuin minä. Kun joskus puutun miesten tai poikien valintoihin ja annan hienovaraisesti ymmärtää, että paremmalta näyttäisit hieman toisenlaisessa asussa, he kyllä ymmärtävät.
Psykologista silmää siis tässä työssä tarvitaan. Haastattelu keskeytyy hetkeksi puhelinsoittoon.
– Tuleva sulhanen varasi itselleen ja kolmelle bestmanilleen sovitusajan.
Juuri häihin pukeutuminen edellyttää asiakaspalvelijalta myös pukukoodin tuntemista ja taitoa selittää sitä tarvittaessa asiakkaallekin.
– Ei sovi mennä häävieraaksi juhlavammin pukeutuneena kuin sulhanen.
Susanna Leimu hoitaa liikettään enimmäkseen yksin, ja työpäivään tuo lisämausteensa työmatka, joka on 50 kilometriä suuntaansa.
– Kesäisin eli kovimman hääsesongin aikana minulla on ollut työntekijä apuna, mutta yleensä hoidan kaiken omin voimin. Paperityöt sentään olen antanut enimmäkseen ammattilaisille.
Juhlapukuliikkeessä työ sisältää muutakin kuin asiakkaan palvelemista myymälässä. Yrittäjä silittää tekstiilejä, pesee kenkiä, kantaa tavaroita kerrosten välillä ja tekee kaikkea mahdollista muutakin.
Omaleimaisen ja samalla henkisesti vaativan Susanna Leimun työstä tekee se, että hänen asiakkaansa ovat aina tilanteessa, joka poikkeaa täysin heidän arjestaan. Asiakaspalvelijan on ymmärrettävä, että asiakas ei ole etsimässä mitä tahansa farkkutakkia vaan valmistautumassa jopa ainutkertaiseen tapahtumaan. Se vaatii ja palkitsee.
In too many work communities, silence is still probably the most common way to solve problems. People remain silent about difficult matters because they do not want to insult or burden others or show their own incompetence. It seems like Finns have taken the old saying “speech is silver, silence is golden” a little too
Modernin metsätyökoneen ohjaamossa on hiljaista ja lämmintä. Ja helteellä puolestaan mukavan viileää. Nykypäivänä haasteena ovatkin pitkät vuorot ja jatkuva istuminen.
Etätyössä tarvitaan uudenlaista sosiaalista älykkyyttä, kun tunnetilatkin pitäisi aistia verkon kautta. Työyhteisössä jokainen on vastuussa viestinnän tehosta ja kommunikoinnin sujuvuudesta.
Kalakauppias Max Grönholm ei suostu nimeämään lempikalaansa, sillä ei ole olemassa kalaa, josta hän ei hyvin valmistettuna pitäisi. Lempivedeneläviään Maxin Kala on myynyt vuodesta 2016 Espoon Kauklahdessa. Max perusti kaupan vanhaan puutaloon kiemuraisen kylätien varrelle, ja siitä asti kauppa on käynyt. Jopa niin hyvin, että viime vuonna myymälä siirtyi isompiin tiloihin Kauklahden Lasihyttiin. Intohimo tuoreeseen