Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.
Nämä evästeet ovat välttämättömiä, jotta verkkosivumme toimisi oikein, esimerkiksi suojaustoiminnot tai evästeiden suostumusasetukset.
Mieltymysevästeiden avulla sivusto tallentaa tietoja, jotka muuttavat sivuston käyttäytymistä ja ulkonäköä, kuten kielivalintoja tai käyttäjän sijainteja.
Parantaaksemme verkkosivuamme keräämme nimettömästi tietoja tilastollisiin ja analyyttisiin tarkoituksiin. Näiden evästeiden avulla voimme esimerkiksi seurata verkkosivumme tiettyjen sivujen käyntien määrää tai kestoa, mikä auttaa meitä optimoimaan käyttäjäkokemusta.
Nämä evästeet auttavat meitä mittaamaan ja optimoimaan markkinointitoimiamme.
Niin kutsuttu studiokausi elokuvanteossa kesti 1950-luvun lopulle asti. Uuden aallon elokuva 1960-luvulla toi kamerat aidoille tapahtumapaikoille ja tien päälle.
Alan klassikossa Viimeiseen hengenvetoon (1960) pyöritään pitkin Pariisin katuja. Elokuvan kuvaus KAVI:n sivuilla sopii hyvin nykyiseen työelämän kiihkoon: ”Kaikkien näiden tunteiden paineessa ei ole ihme, että on kuljettava nopeasti, aina nopeammin, filmattava niin kuin jokainen kuva olisi viimeinen, pantava kaikki jokaiseen kuvaan, sanottava kaikki joka sekunti.”
Kuvaus sopii hyvin nykyiseen liikkuvaan työhön, jossa ei ole aikaan ja paikkaan sidottua tehtävää, jota voi jatkaa hyvissä mielin seuraavana aamuna.
Road Movie -elokuvissa ajelehditaan yleensä paikasta toiseen työtä tekemättä. Liikkeessä työn puolesta ovat perinteiset poliisi ja pelastustoimi, taksi- ja rekkakuskit, ruokalähetit, arkeologit, sotilaat ja yhä enenevässä määrin kansainvälistä työtä tekevät asiantuntijat konsulteista ja johtajista palkkamurhaajiin. Sirkus on vielä Suomessakin liikkeellä ja Disneyn uusintaversiossa Dumbosta (USA 2019) voi eläytyä tämän matkatyön iloihin ja suruihin.
Hyvin erilaista liikkuvaa työtä tekee epäsuhtainen pari Amerikan-italialainen punaniska ja musta huippupianisti elokuvassa Green Book (2018). Harva meistä joutuu tekemään työtään yhtä kovassa ulkoisessa paineessa.
Eikä ole helppoa hemmotelluilla rock-tähdillä Elton Johnista (Rocketman 2019) kotoiseen Kari Tapioon (Olen suomalainen, syksy 2019). Työ roikkuu mukana 24/7 aivan kuin meillä läppäriemme vangiksi joutuneilla asiantuntijoilla. Meillä valkokaulustyöläisillä sentään on mahdollisuus kulkea kadulla rauhassa tulematta fanien stalkkaamaksi tai piirittämäksi. Työrauhaa kaikille.
In too many work communities, silence is still probably the most common way to solve problems. People remain silent about difficult matters because they do not want to insult or burden others or show their own incompetence. It seems like Finns have taken the old saying “speech is silver, silence is golden” a little too
Modernin metsätyökoneen ohjaamossa on hiljaista ja lämmintä. Ja helteellä puolestaan mukavan viileää. Nykypäivänä haasteena ovatkin pitkät vuorot ja jatkuva istuminen.
Etätyössä tarvitaan uudenlaista sosiaalista älykkyyttä, kun tunnetilatkin pitäisi aistia verkon kautta. Työyhteisössä jokainen on vastuussa viestinnän tehosta ja kommunikoinnin sujuvuudesta.
Kalakauppias Max Grönholm ei suostu nimeämään lempikalaansa, sillä ei ole olemassa kalaa, josta hän ei hyvin valmistettuna pitäisi. Lempivedeneläviään Maxin Kala on myynyt vuodesta 2016 Espoon Kauklahdessa. Max perusti kaupan vanhaan puutaloon kiemuraisen kylätien varrelle, ja siitä asti kauppa on käynyt. Jopa niin hyvin, että viime vuonna myymälä siirtyi isompiin tiloihin Kauklahden Lasihyttiin. Intohimo tuoreeseen