Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.
Nämä evästeet ovat välttämättömiä, jotta verkkosivumme toimisi oikein, esimerkiksi suojaustoiminnot tai evästeiden suostumusasetukset.
Mieltymysevästeiden avulla sivusto tallentaa tietoja, jotka muuttavat sivuston käyttäytymistä ja ulkonäköä, kuten kielivalintoja tai käyttäjän sijainteja.
Parantaaksemme verkkosivuamme keräämme nimettömästi tietoja tilastollisiin ja analyyttisiin tarkoituksiin. Näiden evästeiden avulla voimme esimerkiksi seurata verkkosivumme tiettyjen sivujen käyntien määrää tai kestoa, mikä auttaa meitä optimoimaan käyttäjäkokemusta.
Nämä evästeet auttavat meitä mittaamaan ja optimoimaan markkinointitoimiamme.
Seppo on perehdytyspeli, joka esittelee kotihoidon arkea ja asiakastapaamisia monipuolisesti. Peli soveltuu osaksi hyvää perehdytystä, joka tukee työyhteisöön sitoutumista ja työhyvinvointia.
Seppo-perehdytyspeliä voi pelata ajasta ja paikasta riippumatta, mikä tekee perehdyttämisestä joustavaa. Peli on selainpohjainen ja pelattavissa millä mobiililaitteella tahansa. Seppoa voi pelata yksin tai tiimissä, ja pelaamisen voi tarvittaessa keskeyttää. Pelaamisen voi myös aloittaa jo ennen ensimmäistä työpäivää.
Kotihoidon perehdytyspelissä työntekijä tekee kaksi työpäivää. Päivät sisältävät asiakastilanteita, ja niissä on toimittava oikein, jopa luovasti.
Seppo esittelee myös työnantajan ja -yhteisön sekä kotihoidon tavoitteet ja ohjeet. Se on kotihoidon kirjallista perehdytystä täydentävä ja syventävä osa, joka yhtenäistää toimintaa.
Pelillinen perehdyttäminen vahvistaa osaamista antamalla välittömän palautteen.
Seppo-pelillisyysalusta on samannimisen kotimaisen peliyhtiön tuote, joka on suunniteltu mobiiliin oppimiseen ja koulutukseen. Sillä voi suunnitella pelejä yrityskäyttöön, kouluille ja kulttuuritoimijoille. Perehdytyksen lisäksi Sepolla voi pelillistää rekrytointeja, yrityskoulutuksia, tiimipäiviä, oppitunteja ja kursseja.
Pelillinen perehdyttäminen vahvistaa osaamista antamalla välittömän palautteen. Se yhdenmukaistaa perehdytystä sekä hoidon laatua. Perinteisen vieriperehdytyksen laatu vaihtelee perehdyttäjän osaamisen ja välillä myös asenteen mukaan. Pelin yhtenä tavoitteena onkin tasalaatuinen ja systemaattinen perehdytys.
Valmistelussa on myös pelipohja rekrytointia varten.
Seppo-perehdytyspeli toimii myös pitkään työssä olleen kertauspakettina sekä opiskelijan tukena työelämäjaksolla. Peliä voi pelata eri koulutustaustalla ja työkokemuksella kuka tahansa kotihoidon työntekijä. Perehdytyksen kokonaisuus on valtava, mutta pelin avulla siitä saadaan käytännönläheinen ja tiivis paketti.
Essoten kotihoito käyttää tällä hetkellä pelejä, jotka on suunnattu työntekijöille ja opiskelijoille.
Valmistelussa on myös pelipohja rekrytointia varten. Alkuperäinen idea peliin saatiin kehittämiskyselyssä kotihoidon työntekijältä, joten aina kannattaa olla aktiivinen.
Mielestäni peliperehdytys on erilainen ja innostava tapa perehtyä.
Pelaamisen avulla saatu tieto osaamisesta mahdollistaa työssä kehittymisen ja koulutusten tarkemman suunnittelun. Peliin liitettävät kuvat, videot ja äänitteet tukevat erilaisia oppijoita ja elävöittävät tärkeää asiaa.
Mielestäni peliperehdytys on erilainen ja innostava tapa perehtyä. Se ”koukuttaa”, totesi eräs pelaajista. Seppo tuokin uusia puheenaiheita ja hymyjä kahvipöytään.
Syyskuussa 2024 Lyonissa järjestetyissä ammattitaidon MM-kisoissa kaksi suomalaista, Mikko Motin ja Toivo Särkkinen, teki historiaa eri kilpailulajeissa. Neljän päivän intensiivisten tehtävien jälkeen Särkkinen nappasi hopeaa laboratoriotekniikassa, ja Motin saavutti LVI-alan kilpailussa yhdeksännen sijan sekä erityistunnustuksen. Kisat eivät olleet vain kilpailu muita vastaan, vaan myös itseään vastaan – ja samalla elämänmakuinen kokemus maailman huippujen joukossa.
Koronapandemia iski odottamatta ja kovaa, ja sen vaikutukset tuntuivat ympäri maailman. Taistelussa koronaa vastaan Suomi valitsi eristystaktiikan; muun muassa maakuntien rajojen, ravintoloiden ja elokuvateattereiden sulkeminen sekä etätyömoodiin siirtyminen olivat keinoja iskeä virusta vastaan ja pysäyttää sen eteneminen. Etätyö-ilmiö ei kosketa vain niitä yksilöitä, jotka pitävät mallia itselleen sopivana. Oliko sulku ja siitä seurannut kertarysäyksellä muuttunut
Aktiivinen ja rohkea koululainen, jolla oli vaikeuksia keskittyä, kasvoi intohimoiseksi erityisopettajaksi. Tie lukemisen haasteista yliopistomaailmaan ei ollut helppo, mutta periksiantamattomuus ja oppilaiden tukeminen ovat johdattaneet Oskari Siitarin uudelle uralle – matkalle kohti tohtorintutkintoa.
Vaikka tekoälystä puhutaan vallankumouksellisena teknologiana, Anna Savonen muistuttaa sen käyttöön liittyvistä eettisistä kysymyksistä. Erityisesti tietoturva ja luotettavuus vaativat käyttäjältä tarkkaa harkintaa.”