
Metsäkoneenkuljettajan työ on istumatyötä ja työvuorot venyvät 12-tuntisiksi
Modernin metsätyökoneen ohjaamossa on hiljaista ja lämmintä. Ja helteellä puolestaan mukavan viileää. Nykypäivänä haasteena ovatkin pitkät vuorot ja jatkuva istuminen.
Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.
Työsuojeluviranomaisen valtakunnalliseen puhelinneuvontaan tuli viime vuonna noin 1 800 soittoa liittyen häirintään. Eniten yhteydenottoja tuli sosiaali- ja terveysalalta. Palkansaajien määrään nähden eniten soittoja tuli muun muassa järjestöistä ja julkishallinnosta. Tyypillinen soittaja oli työntekijä, joka koki häirintää tai epäasiallista kohtelua esimiehen taholta ja halusi neuvoa tilanteen käsittelyyn. Yhteydenottojen johdosta tehtiin 38 tarkastusta, joista 17:ssä annettiin työnantajalle toimintaohje tai kehotus. Viidessä tapauksessa ilmeni lisäksi syitä epäillä työturvallisuusrikosta, ja asia ilmoitettiin poliisille.
Työsuojeluviranomaisen puhelinneuvontaan voi soittaa arkisin kello 8–16.15, myös nimettömänä: 0295 016 620.
www.avi.fi
Modernin metsätyökoneen ohjaamossa on hiljaista ja lämmintä. Ja helteellä puolestaan mukavan viileää. Nykypäivänä haasteena ovatkin pitkät vuorot ja jatkuva istuminen.
Etätyössä tarvitaan uudenlaista sosiaalista älykkyyttä, kun tunnetilatkin pitäisi aistia verkon kautta. Työyhteisössä jokainen on vastuussa viestinnän tehosta ja kommunikoinnin sujuvuudesta.
Kalakauppias Max Grönholm ei suostu nimeämään lempikalaansa, sillä ei ole olemassa kalaa, josta hän ei hyvin valmistettuna pitäisi. Lempivedeneläviään Maxin Kala on myynyt vuodesta 2016 Espoon Kauklahdessa. Max perusti kaupan vanhaan puutaloon kiemuraisen kylätien varrelle, ja siitä asti kauppa on käynyt. Jopa niin hyvin, että viime vuonna myymälä siirtyi isompiin tiloihin Kauklahden Lasihyttiin. Intohimo tuoreeseen
Maailmanlaajuinen koronavirus yllätti yhteiskunnan ja liike-elämän maaliskuussa. Pahiten osumaa otti ravintola- ja matkailuala. Ravintoloitsija Henri Alén tiesi, että kriisijohtamisessa tärkeintä on viestiä selkeästi. Vain näin voi selvitä kriisistä mahdollisimman vähin vaurioin – jos siitä on mahdollista selvitä.