Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.
Nämä evästeet ovat välttämättömiä, jotta verkkosivumme toimisi oikein, esimerkiksi suojaustoiminnot tai evästeiden suostumusasetukset.
Mieltymysevästeiden avulla sivusto tallentaa tietoja, jotka muuttavat sivuston käyttäytymistä ja ulkonäköä, kuten kielivalintoja tai käyttäjän sijainteja.
Parantaaksemme verkkosivuamme keräämme nimettömästi tietoja tilastollisiin ja analyyttisiin tarkoituksiin. Näiden evästeiden avulla voimme esimerkiksi seurata verkkosivumme tiettyjen sivujen käyntien määrää tai kestoa, mikä auttaa meitä optimoimaan käyttäjäkokemusta.
Nämä evästeet auttavat meitä mittaamaan ja optimoimaan markkinointitoimiamme.
Yksinäiselle ihmiselle myyjän kanssa juttelu voi olla päivän ainoa kohtaaminen, kertoo myyjä Ingrid Kareketo.
Työskentelen Ison Omenan K-Citymarketin myyjänä hitaalla kassalla, jossa asiakkaat voivat maksaa ja pakata ostoksensa aivan omassa tahdissaan eikä heidän tarvitse pitää kiirettä. Siinä samalla vaihdetaan kuulumisia ja jutellaan säästä, tuotteista tai mistä vain.
Olen toisinaan myös tavallisella kassalla, mutta pidän työskentelystä hitaalla kassalla, koska se tuo mukavaa vaihtelua työrytmiin ja antaa minulle mahdollisuuden palvella asiakkaita kiireettömästi.
Hitaalla kassalla myyjänkään ei tarvitse pitää kiireettä ja toimia mahdollisimman nopeasti, koska tarkoitus on juuri päinvastainen eli käyttää ostotapahtumaan ja asiakaspalveluun aikaa.
Enimmäkseen asiakkaat ovat ikäihmisiä, lapsiperheitä ja henkilöitä, joilla on erilaisia haasteita.
Hitaalle kassalle voi tulla kuka vain, jolla ei ole kiire. Enimmäkseen asiakkaat ovat ikäihmisiä, lapsiperheitä ja henkilöitä, joilla on erilaisia haasteita.
Tunnistan monet asiakkaat entuudestaan. Vaikka en tiedä heidän nimiään, saatan muistaa esimerkiksi, että ”tuo rouva haluaa aina, että pakasteet pistetään pieneen pussiin”.
Idea hitaaseen kanssaan syntyi Aalto-yliopiston hankkeessa, jossa pohdittiin, miten kehitysvammaisten kaupassakäyntiä voisi helpottaa ja jännitystä kassalla vähentää. Meidän liikkeessämme se otettiin ensimmäisenä käyttöön.
Työ tuntuu merkitykselliseltä, koska ehdin täyttämään asiakkaan tarpeet ja hänelle jää asioinnista hyvä mieli.
Saan asiakkailta paljon kiitosta asiakaspalvelustani ja työstäni, mikä tuntuu hyvältä. Päivittäin asiakkaat sanovat, että hidasta kassaa ei saa ottaa pois. Tämä on siis tärkeä palvelu monelle.
Työ tuntuu merkitykselliseltä, koska ehdin täyttämään asiakkaan tarpeet ja hänelle jää asioinnista hyvä mieli. Voin myös auttaa pakkaamisessa, jos se tuottaa hankaluuksia.
On todella tärkeää, että ihmiset voivat halutessaan jutella jonkun kanssa käydessään kaupassa. Moni kokee elämässään yksinäisyyttä, ja saatan joskus olla heille ainoa ihmiskontakti päivän aikana.
Pitää olla herkästi hereillä, että tunnistaa asiakkaan tahdin ja tarpeet.
Hitaalla kassalla työskentely vaatii sosiaalisuutta ja kykyä jutella luontevasti asiakkaiden kanssa. Pitää olla herkästi hereillä, että tunnistaa asiakkaan tahdin ja tarpeet.
Ne myyjät, jotka ovat hitaalla kassalla, jaksavat jutella asiakkaiden kanssa. Itselläni sosiaalisuus tulee luonnostaan, sillä olen aiemmin työskennellyt pienessä maalaiskylän K-marketissa eikä tämä siitä työstä eroa juuri lainkaan.
Pohjapiirros käsissä, kypärän alla hämmästyttävä määrä tietoa ja lisää kainalossa olevassa paksussa mapissa. Vastaava työnjohtaja työssään. Ilpo Reinilällä ei tule työarjessa aika pitkäksi. Tuore maali tuoksuu ja pinnat hohtavat uutuuttaan työmaavalaisimien valossa. Helsingin kaupungin rakentamisfirma Starassa työskentelevä Ilpo Reinilä astelee turvajalkineissaan pahvilla suojattua käytävää pitkin ”kohteeseen”, kuten hän sanoo, ja tervehtii työntekijöitä pikaisesti. – Työni
Liiketoimintajohtaja Anna Wäckin mukaan onnistunut työelämäpuhe syntyy avoimuudesta, kuuntelemisesta ja rohkeudesta tuoda esiin iloja ja onnistumisia. Anna Wäck johtaa Sitowise Groupin IT-palveluorganisaatiota Suomessa, Ruotsissa ja Portugalissa. Hänet valittiin viime vuonna Vuoden nuoreksi johtajaksi. Wäck kertoo, millä keinoilla organisaatiota viedään kohti onnistumisia oikeanlaisella puheella myös isojen muutosten keskellä. Avoimuus ennen kaikkea. Johtajan kannattaa kertoa mahdollisimman selkeästi,
Toimittaja Laura Saarikoski työskenteli kahdeksan ja puoli vuotta Yhdysvalloissa kirjeenvaihtajana. Kokemus avasi silmäni sille, miten erilaisista lähtökohdista työelämästä puhutaan Suomessa ja Yhdysvalloissa, Saarikoski kertoo. ”Työelämäpuhe Yhdysvalloissa korostaa yksilön vastuuta ja mahdollisuuksia. Työelämä nähdään kenttänä, jossa paljon on kiinni rohkeudesta ottaa riskejä ja kyvystä uurastaa uran eteen. Yhdysvaltoihin verrattuna Pohjoismaissa perusasiat ovat hyvin. Täällä on pitkät
Ella Hautaviita, 26, on seurannut isänsä jalanjälkiä metsuriksi. Työ on vienyt hänet useaksi kuukaudeksi Saksaan, jossa naispuolinen metsuri on ollut ihmetyksen aihe. Mitä nuo tytöt täällä tekevät? Oli kevät 2022 ja Ella Hautaviita oli juuri saapunut siskonsa Anna Hautaviidan kanssa saksalaiseen metsään. Raju myrsky oli kaatanut metsässä valtavat määrät puita. Tuhot olivat niin laajoja, että