Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.
Nämä evästeet ovat välttämättömiä, jotta verkkosivumme toimisi oikein, esimerkiksi suojaustoiminnot tai evästeiden suostumusasetukset.
Mieltymysevästeiden avulla sivusto tallentaa tietoja, jotka muuttavat sivuston käyttäytymistä ja ulkonäköä, kuten kielivalintoja tai käyttäjän sijainteja.
Parantaaksemme verkkosivuamme keräämme nimettömästi tietoja tilastollisiin ja analyyttisiin tarkoituksiin. Näiden evästeiden avulla voimme esimerkiksi seurata verkkosivumme tiettyjen sivujen käyntien määrää tai kestoa, mikä auttaa meitä optimoimaan käyttäjäkokemusta.
Nämä evästeet auttavat meitä mittaamaan ja optimoimaan markkinointitoimiamme.
Korvaani särähtää tuo titteli vaikuttaja, koska heistä puhutaan usein negatiiviseen sävyyn. Koen olevani sisällöntuottaja. Haluan tehdä kivoja videoita ja sisältöä sosiaaliseen mediaan. Olen henkilöbrändi. Voin tehdä kaupallista sisältöä kaikesta elämääni liittyvästä, mutta valitsen yhteistyökumppanini sen mukaan, millaisia asioita oikeasti käytän.
Millaista sisältöä teet?
Ihan kaikenlaista, sellaista lifestyle-painotteista. Haluan, että tekemäni sisältö opettaa tai tuo uutta informaatiota varsinkin matkailuun, ruokaan ja käsitöihin.
Miten päädyit tähän ammattiin?
Kun IRC-galleria tuli, päivitin sinne paljon kuviani ja jaoin elämääni. Tämä on ollut intohimoni 12-vuotiaasta asti. Nyt se on myös elantoni. Olen tehnyt tätä päätoimisesti kolmen vuoden ajan. Tienaan kolme kertaa enemmän kuin päivätöissä ja teen käytännössä vähemmän töitä. Toki työn ja vapaa-ajan erottaminen on vaikeaa, mutta kun tämä on intohimoni, joskus ei edes huomaa, että on töissä.
Miten ihmiset suhtautuvat ammattiisi?
Aika paljon joudun selittämään, että tämä on oikea työ. Viimeksi eilen kohdepäällikkö kysyi, miltä tuntuu lomailla työkseen. Naurahdin, että tämä on kaukana lomailusta. Tässä on aina kamera kädessä miettimässä kuvakulmia. Se voi ulkopuolisille näyttää lomalta, mutta on aika työlästä.
Millainen on vaikuttajan tavallinen työpäivä?
Aamulla katson yleensä sähköpostit, teen tarjouksia asiakkaille ja ideoin sisältöä. Julkaisen jotain joka päivä. Teen editointia tai kuvaan jotain sisältöä, josta joko maksetaan tai ei. Olin juuri Nurmeksessa kuvaamassa remontoitua hotellia: makailin porealtaassa, meloin ja suppasin.
Entä epätavallinen työpäivä?
Kerran olin Turkissa lentämässä rotkojen yli 150 kuumailmapallon ryhmässä. Ja pari viikkoa sitten pääsin ydinvoimalaan. Epätavallisia työpäiviä on ollut aika paljon, joten ne ovat minulle melkeinpä tavallisia.
Miten loma-aiheista sisältöä luova tekijä pitää itse lomaa?
No en minä lomaile enkä irrottaudu töistä. Lomareissuillakin tulee kuvattua materiaalia. Minulle suurin loma olisi maata 42 asteen kuumeessa kotisohvalla.
Tuntuuko julkisuus joskus raskaalta?
Vaikka tykkäänkin, kun ihmiset tulevat moikkaamaan ja ottamaan kuvia, olisi välillä kiva, ettei kukaan tunnistaisi. On mukava matkustaa ulkomailla, koska siellä voi olla vähän vapaammin kuin Suomessa.
Millaiset ovat ammattisi tulevaisuudennäkymät?
Uusia sisällöntuottajia tulee ja seuraajia alkavat aina kiinnostaa uudet ihmiset. Taotaan niin kauan kuin rauta on kuumaa. Varmaan muutaman vuoden pystyn jatkamaan, mutta tämä työ loppuu sitten, kun se loppuu. Kyllä minä mietin, miten voisin hyödyntää yleisöni ja mitä teen seuraavaksi.
Konepajan työelämäpainotteisessa lukiossa ei ole koeviikkoja. Sen sijaan oppilaat tutustuvat työelämään yhtenä päivänä viikossa. Kysyimme nuorilta ja työnantajilta, mitä yhteistyö on heille antanut. Ajatus kuulostaa hauskalta aikuisenkin korvaan: joka keskiviikko tutustumaan erilaisiin työpaikkoihin. Mikäs siinä! Työelämäpainotteisessa Konepajan lukiossa oppilaat pääsevät kokeilemaan, miltä eri ammatit käytännössä tuntuvat. Aikaa tähän on raivattu luopumalla koeviikoista. Niiden sijaan oppilaita
Pohjapiirros käsissä, kypärän alla hämmästyttävä määrä tietoa ja lisää kainalossa olevassa paksussa mapissa. Vastaava työnjohtaja työssään. Ilpo Reinilällä ei tule työarjessa aika pitkäksi. Tuore maali tuoksuu ja pinnat hohtavat uutuuttaan työmaavalaisimien valossa. Helsingin kaupungin rakentamisfirma Starassa työskentelevä Ilpo Reinilä astelee turvajalkineissaan pahvilla suojattua käytävää pitkin ”kohteeseen”, kuten hän sanoo, ja tervehtii työntekijöitä pikaisesti. – Työni
Enligt Anna Wäck föds en framgångsrik arbetslivsdialog av öppenhet, lyssnande och mod att lyfta fram glädjeämnen och framgångar. Anna Wäck leder Sitowise Groups IT-serviceorganisation i Finland, Sverige och Portugal. Förra året utsågs hon till Årets unga ledare. Wäck berättar med vilka medel man kan föra organisationen mot framgång med rätt slags dialog även mitt under
Työelämäpuhe kaipaa päivitystä: yli viisikymppiset työnhakijat nähdään yhä liian usein riskinä, vaikka tutkimukset osoittavat heidän olevan terveempiä, motivoituneempia ja kokeneempia kuin koskaan, sanoo Ira Hammermann. Sosiaalisessa mediassa on käyty jo pitkään kipakkaa keskustelua siitä, miksi yli viisikymppiset kokevat ajautuneensa marginaaliin työnhakijoina. Tilastotkin tukevat tätä väitettä: maamme noin 330 000 työttömästä liki joka kolmas kuuluu ikäryhmään