LOISTO-palvelusta, Sovelto Channelista ja Celkee Insight -mittarista " /> Loisto-palvelu kehittää hyvinvointi­tuottavuutta - TELMA

Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Loisto-palvelu kehittää hyvinvointi­tuottavuutta

Työhyvinvointi

01.12.2016

Kuvateksti: Kati Järvinen, Kimmo Vättö ja Sanna Varpukari.

Sovelto Oyj ryhtyi hankkeeseen, jonka tarkoituksena oli konseptoida yritysten henkilöstön hyvinvointia ja tuottavuutta lisäävä palvelutuote. Hankkeen tuloksena syntyi 2016 alkuvuodesta LOISTO – hyvinvointituottavuuden johtamisen, kehittämisen ja mittaamisen toimintamalli. Mukana palvelukehityksessä oli myös ohjelmistoyritys Celkee Oy. Työsuojelurahasto myönsi hankkeelle tuotteistusrahoitusta.

Lue lisää LOISTO-palvelustaSovelto Channelista ja Celkee Insight -mittarista

Sanna Varpukari

toimitusjohtaja, Sovelto Oyj

”LOISTOa rakennettaessa koettiin tärkeäksi saada aikaan ennakkoluuloton ja kustannustehokas toimintamalli. Kyseessä on henkilöstömittauksen ja osaamisen kehittämisen yhdistelmäpalvelutuote. Tavoitteena on saada organisaatiot kehittämään omaa toimintaansa ja osaamistaan reaaliaikaisesti sekä saada heille kättä pidempää tuottavuuden kehittämiseen ja mittaamiseen. On myös tärkeää nostaa hyvinvointituottavuus organisaatioiden strategiselle agendalle. Meille tämä tuote on keskeinen tapa edistää asiakkaidemme menestystä ja rakentaa suomalaisista maailman rennoin ja tuottavin kansa.”

Kimmo Vättö

toimitusjohtaja, Celkee Oy

”Suunnittelimme Sovelton kanssa yhdessä LOISTOn mittausosion, joka tehtiin jo valmiin Celkee Insight -työkalumme päälle. Tämän mittarin ansiosta johto voi seurata hyvinvointituottavuuden kehitystä reaaliaikaisesti ja kohdentaa kehityspanostukset oikein. Mittauksen avulla organisaation hiljaiset signaalit tehdään näkyviksi ja rakennetaan avoimen vuorovaikutuksen kulttuuria. Mittaukseen oli tärkeää saada helppo käyttöliittymä ja sisältö, jotta mittaustulokset, tuottaviin kysymyksiin vastaaminen ja oman hyvinvoinnin etenemisen seuranta olisivat mielekästä. LOISTO on vaikutuskanava, jolla jokainen voi vaikuttaa omaan työhönsä.”

Kati Järvinen

johtava konsultti, Sovelto Oyj

”LOISTO-palvelun kehittämisen osuus toteutetaan virtuaalisesti. Käytännössä henkilö saa viikoittain kysymyslinkin sähköpostiinsa tai puhelimeensa. Haasteena on tavoittaa jokainen miettimään työtä omista lähtökohdistaan. Virtuaalisuus on tässä kustannustehokkain keino. Tavoitteena on saada aikaan mikrotason toimenpiteitä ja henkilökohtaista vastuunkantoa. Kun ihminen tunnistaa, mistä kenkä puristaa, voi hän ryhtyä kehittämään osaamistaan ja toimintaansa. Tätä tuetaan jatkuvasti avoinna olevalla digitaalisella oppimisympäristöllä, Sovelto Channelilla, jossa on yli 4 000 opetusvideota. Lisäksi halukkaille tarjotaan henkilökohtaista virtuaalicoachausta.”

Kommentoi